Hej bästa ni! Idag har jag några väldigt spännande nyheter att dela med mig av. Trots att det troligast inte kommer att påverka bloggen är det viktigt för mig att ni får veta vad det är som händer i mitt liv. I sommar ska jag nämligen ut på stora äventyr. Jag ska, tillsammans med min familj, flytta till Hong Kong! Hong Kong är för er som inte vet en stad i södra Kina. Dit ska jag alltså flytta. I minst 2 år kommer min familj bo där och jag och mina syskon kommer gå i en internationell skola. Jag är självklart väldigt taggad på detta, men det ska bli jättetråkigt att lämna allt här i Sverige. För er som inte vet har jag bott utomlands innan men då var jag så pass liten så att jag inte riktigt förstod vad det faktiskt innebar men nu när jag är äldre är det en mycket större grej.
 
För er som vill följa mig och mitt äventyr kommer ni självklart att kunna läsa en del här MEN jag har även öppnat en ny blogg endast till för mitt liv i Hong Kong. Där kommer jag att dela med mig av varje steg på på vägen samt vad jag gör i Hong Kong - På engelska!  Anledningen till att jag skriver på engelska är för att nå ut till en större publik och jag har dessutom en del engelsktalande kompisar. Här kommer jag jag däremot att skriva på svenska. 
 
Länk till min Hong Kong blogg: www.alvashongkong.blogg.se
 
Kram, 
Alva

5 kommentarer

Elin K

16 Jun 2016 18:54

Skulle du kunna blogga lite mer oftare? Det är jättekul att läsa din blogg men det uppdateras så sällan tyvärr. Nu när det är lov hoppas jag på att det kommer lite mer inlägg. Kram, Elin

Svar: Det ska jag göra! Tack för feedbacken.
Alva Hamreteg

Anonym

16 Jun 2016 19:01

Kan du tästa olika saker och recensera om det ,. Jag heter Molly och jag älskar dej jag har ett fanpag åt dej på instagram

Svar: Ja, självklart kan jag det! Vad gulligt av dig molly, vad heter fanpagen? Jag ska gå in och kolla på den!
Alva Hamreteg

Anonym

16 Jun 2016 19:01

Jag är ockso 9 år

Svar: Jag är tolv, snart 13
Alva Hamreteg

Lisa Tobiason

16 Jun 2016 19:06

Kommer sakna dig såå mycket!!💗

Elin K

17 Jun 2016 08:55

Oh, now it works! Sorry! This is such a great idea! A "Hong Kong blog"! Don't forget to keep us updated! Love, Elin

Kommentera

Publiceras ej