Hej igen! Jag kände att det var länge sedan jag berättade om vad jag lyssnar på och vad jag gillar för musik och jag tänkte att ni kanske skulle uppskatta dethär lika mycket som jag. Därför tycker jag att det skulle bli kul att göra en liten "serie" av det här, låter det bra? Jag kommer betygsätta låtarna jag skriver om fårn 1-10 "hörlurar".Jag tänker att "I mina hörlurar" blir ett bra namn, så med det sagt tycker jag att vi sätter igång!
 
Out my mind - Kalin and Myles: En catchig låt som man vill upp och dansa till. Mycket energi och ingenting jag normalt lyssnar på, men fastnade ändå för den för någon månad sedan och är förälskad sedan dess! 9/10 hörlurar
 
Perfect ( Matoma Remix ) - One Direction: Här sitter ett stort 1D-fan haha! Älskar killarna så otroligt mycket och de här är en perfekt remix på deras låt "Perfect". Remixen förvandlar en avslappnande, mysig låt till värsta discosvängaren! Älskar denna. 10/10 hörlurar.
Fast Car ( Radio Edit ) - Jonas blue, Dakota: En riktigt bra låt med stark lyrikkänsla som man tyvärr inte lägger märke till direkt då den elekroniska bakrunden tar över, vilket inte är något fel alls. Visste ni att låten är en "remix" på Tracy Chapmans låt "Fast Car" från 1988? Tracy Chapman är väldigt känd för sin förmåga att skriva stark och betydelsefull sånglyrik... Där lärde ni kanske er något nytt! 9/10 
 
Där fick ni tre av mina favoritlåtar för tillfället. Ni får gärna lyssna på dem och kommentera vad ni tycker, och kanske även vad ni mer vill läsa!
Kram














/alva

Kommentera

Publiceras ej