Idag var jag hemma hos Lisa! Vi hade det jättekul. Först övade vi på vårt framträdande som vi ska uppträda med på ett event som vi har med klassen då vi samlar in pengar till vår klassresa till Kina. Sedan åt vi lunch, och bakade. Vi var även på bokrean, och jag tänker nog skriva ett inlägg om vad jag tyckte, vad jag köpte, mm. 

Men hur som helst, vi bakade som sagt. Dör att komma överäns om vad vi skulle baka kollade vi runt i olika böcker och hemsidor och fick välja tre recept var, som vi sedan skulle välja mellan. Vi hade allt från hallonmacarons till chokladbollar på listan, men eftersom båda hade någon form utav bärmuffins fick det bli Leila Lindholms recept på skogsbärsmuffins. Här har ni receptet: http://www.leila.se/skogsbarsmuffins/recept/bakverk/index1,23.htm?id=3824

Dem var hyfsat enkla att baka, och de blev risligt goda! 




De två första bilderna har jag redigerat med filter, men den sista är vanlig.


Ni får gärna kommentera om ni vill ha ett inlägg om bokrean. 

1 kommentarer

Anonym

28 Feb 2015 14:03

Inlägg om bokrean skulle va kul!!

Svar: Då ska jag försöka fixa det!
Alva Hamreteg

Kommentera

Publiceras ej