Oftast när jag tänker på bakning tänker jag på söta tårtor, småkakor och fina cupcakes, men allt som man bakar måste ju inte vara sött och sockrigt. Därför bakade jag igår goda portionsbröd med recept från arla.se: http://www.arla.se/recept/portionsbrod/

Detta receptet är ett ganska lätt brödrecept, som jag har bakat frela gånger tidigare, men igår bestämde jag mig för att försöka göra dem så bra som möjligt, och enligt mig och min familj lyckades jag! Dem blev lagom luftiga, fint garnerade, och jag vägde så att dem blev ca 70 g styck. 


Tidigare har jag garnerat med linfrön, riven ost och solrosfrön, men igår gjorde jag blev pumpafrön, linfrön och sesamfrön. Jag passade även på att rosta några pumpafrön på samma plåt som bröden, eftersom det hade trillat av några från frallorna, praktiskt va?

Kommentera

Publiceras ej